Las Vegas - Zion - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Angela & Robert Jan - WaarBenJij.nu Las Vegas - Zion - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Angela & Robert Jan - WaarBenJij.nu

Las Vegas - Zion

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Angela & Robert Jan

10 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Hurricane

Donderdag 6 oktober
Na heerlijk uitgeslapen te hebben in onze luxe hotelkamer pakken we onze koffers weer in. Om de kosten van de hotelkamers een beetje te drukken zullen we vanavond opnieuw een kamer boeken. Beneden aangekomen is het alweer (of nog steeds?) een drukte van jewelste, het merendeel van de gokautomaten is alweer bezet, harde muziek, mensen aan de drank.. Maargoed, er hangen in Las Vegas niet voor niks nergens klokken. Wat een "bijzondere" wereld is het hier toch. Ooh en er mag binnen ook overal gewoon gerookt worden, bah!

Vandaag hebben we een relaxt dagje op de planning. Dankzij een oud collega van Angela, die naar Amerika is geëmigreerd, zijn we op het idee van Lake Mead gekomen. Een Nationaal Park, ruim een half uur rijden vanaf Las Vegas. We ploffen op een soort van privé strandje neer, enige nadeel: er liggen best veel stenen en er ligt erg veel zout. Maar we genieten heerlijk van de zon, het meer en het prachtige uitzicht op de bergen. Eindelijk weer eens tijd om een boek te lezen...

Op de terug weg naar Las Vegas boeken we een hotel aan Fremont Street, the Golden Nugget. Opnieuw een mega hotel met zo'n 2500 kamers. Naast natuurlijk een groot casino is er ook een enorm aquarium vol met tropische vissen en zelfs haaien waar een waterglijbaan door heen gaat. Hoezo over de top? Na heerlijk gegeten te hebben lopen we het hotel uit, direct Fremont Street op. Boven de straat hangt een groot LED-scherm: de Fremont Experience. Elk uur is daar een mega licht- en muziekshow op te zien. Ook hangt er een vier dubbele zipline waaraan mensen hoog over Fremont Street kunnen "vliegen". Overal wordt alcohol verkocht wat uiteraard resulteert in veel dronken mensen. Daarnaast ook erg veel "straatartiesten", zoals een Elvis en de Chippendales. Ondanks ook erg veel gebedel hangt er een gezellige sfeer. Voor de kijkers van Nick en Simon the American Dream van vorig jaar (wat RJ natuurlijk alleen heeft mee gekeken omdat deze reis op de planning stond): we vermaken ons ook nog een tijdje bij Zowie Bowie, een artiest waarmee Nick en Simon contact hebben gehad tijden hun reis. We hebben hier zelf vooral erg veel lol om. Na een cocktail en een biertje kruipen we ons bed in.. Misschien wel hetzelfde bed als waar Nick en Simon in hebben geslapen? Want ook zij sliepen in the Golden Nugget ;)

Vrijdag 7 oktober
Na opnieuw lekker uitgeslapen te hebben en een ontbijtje bij de Starbucks gescoord te hebben vertrekken we richting the Gun Store. We gaan schieten! We reserveren allebei the Gun Store package: 10 shots met de P226 (handwapen), 25 shots met de MP5 en 25 shots met de M16 (beiden machinegeweren). Bij binnenkomst al een indrukwekkende ruimte met allemaal verschillende wapens. RJ besluit ook nog 5 shots met de Dirty Harry (revolver) bij te boeken. Tijdens het wachten krijgt Angela wel een beetje buikpijn, toch wel spannend. We worden meegenomen naar de schietbaan en RJ begint met de P226. Als Angela het eerste schot hoort durft ze eigenlijk helemaal niet meer.. Maar de medewerker (die trouwens ook allemaal met een pistool op zak lopen) stelt gelukkig enigszins gerust. En we raken het target zowaar ook allebei een paar keer in het hoofd. RJ schiet vervolgens met de Dirty Harry, een zwaar cowboy revolver, erg intensief! De twee machinegeweren volgen om de beurt, wat een geweld is dat. Maar we weten de targets daarmee wel nog beter te raken. Na ruim een half uur staan we vol adrenaline alweer in de wapen shop. Bizar dat al die wapens hier allemaal zo verkocht mogen worden.
Al met al erg gaaf om dit een keer gedaan te hebben.

In de middag gaan we the Strip op. En daar is genoeg te zien. Mega hotels waar je zowel binnen als buiten je ogen uit kijkt, natuurlijk NewYorkNewYork waar we de eerste nacht sliepen, maar ook hotel Parijs met de Eiffeltoren en Arc de Triomphe en the Venetian waar je met de gondel het hotel door kunt en het plafond bizar realistisch in een blauwe lucht met wolken is geschilderd. Mooi en bizar tegelijk.

We moeten nog een hotel voor komende nacht boeken en doordat het weekend begint zijn de kamers overal ontzettend duur. De prijzen zijn minstens verdubbeld! We boeken uiteindelijk een kamer in the Excalibur (aan the Strip), een groot kasteel uit het verhaal van King Arthur. We willen 's middags alvast gaan inchecken als er echt een mega rij bij de balie staat, geen goed plan. We kleden ons dus maar even om bij de auto (daar worden we steeds beter in), er staat namelijk een Ijshockey wedstrijd op het programma. Een pre-season wedstrijd tussen de Los Angeles Kings en de Dallas Stars. Een soort "thuis" wedstrijd voor de LA Kings. We besluiten de LA Kings te gaan supporten en kopen voor het idee dan ook twee "foam handen", de overige merchandise is zo ontzettend duur! Hoe doen die Amerikanen dat toch?
Na een hoop show volgt er een indrukwekkende versie van the Star Spangled Banner (volkslied). Echt heel mooi! Het ijshockey is erg spectaculair om te zien, het gaat snel en er wordt lekker op los gebeukt. De Amerikanen zijn ook hele fanatiek supporters en wij doen er lekker aan mee. Helaas verliezen de LA Kings met 3-5.

Om een uurtje of tien checken we dan eindelijk in bij ons hotel. We willen nog even the Strip op. Door de onwijs grote hotelketens vallen de afstanden nog niet mee. Al met al een flinke wandeling dus. We kijken in verschillende hotels en in een vier verdiepingen grote M&M winkel waar je onder andere je eigen kleur M&M's uit kan kiezen. Tja, waarom ook niet?
Op het hele uur verwachten we een vulkaanuitbarsting te gaan zien bij 1 van de hotels (Mirage) maar wat blijkt? We zijn te laat.. daar balen we best wel van. Gelukkig zien we bij het Bellagio wel grotendeels een show met fonteinen die wel 140 meter hoog zijn.
Ontzettend moe kruipen we ons bedje in.

Zaterdag 8 oktober
Vandaag reizen we door richting Zion. We hadden best een extra nachtje in Vegas willen blijven maar de hotels zijn helaas nauwelijks te betalen in het weekend. Na opnieuw een ontbijtje bij de Starbucks (waar RJ zich nog afvraagt waarom alles daar toch zo naar koffie smaakt?) duiken we toch nog maar even het casino in. Dat is tenslotte Vegas. We vermaken ons bij Black Jack en Roulette maar winnen helaas niet onze vakantie terug ;)

We pakken de auto en rijden naar Valley of Fire State Park. Een vallei, midden in de woestijn, met prachtig rode rotsen in allerlei bijzondere vormen. We lopen stukjes door de rotsen en maken de meest achterlijke foto's, tja op een gegeven moment weet je ook niet meer hoe je op de foto moet. Levert in ieder geval hele grappige momenten op.
Via de staat Arizona rijden we Utah binnen. Het is daar 1 uur later dan in Californië dus we verliezen vandaag een uurtje. We (of vooral Angela) hadden gehoopt om nog even een stop te kunnen maken bij een grote outlet maar aangezien we iets te lang in het casino zijn blijven hangen redden we dat helaas niet meer. Door prachtige bergen rijden we naar St. George, een plaatsje vlak voor Zion. Het is al donker als we aankomen en we gaan snel op zoek naar wat te eten, we willen namelijk ook nog even een wasje draaien bij ons hotel. We vinden een leuk restaurantje maar op zaterdag gaan blijkbaar alle Amerikanen uit eten en is er een wachttijd van een half uur. Doordat we toch een beetje haast hadden is het toch maar de KFC geworden. Echt Amerikaans eten in ieder geval ;)

Morgen gaan we naar Zion NP. We hebben een flinke hike op de planning staan: Angels Landing. Geïnteresseerden kunnen misschien alvast even googelen. En niet ongerust worden, we zijn er weer heel vanaf gekomen ;) Maar daarover dus de volgende keer meer.

Liefs!

• 10 Oktober 2016 - 10:49

Daphne:

Leuk om jullie verhalen te lezen! Wij zouden zo weer terug willen. Veel plezier nog daar!

• 10 Oktober 2016 - 11:13

Rita & Aart:

Wat een prachtig reisverslag weer. Wat zijn jullie sportief bezig en doen jullie toch veel ervaringen op. Vooral het schieten moet een bijzondere ervaring geweest zijn denken wij. Geniet er van en tot horens.

• 10 Oktober 2016 - 13:50

Jan En Suzanne:

Tjonge, jullie zullen wel je ogen uitgekeken hebben in Las Vegas. En wat veel verschillende ervaringen maken jullie toch mee. Dat wordt vast een heel dik fotoboek. Nu na het drukke Vegas weer de bergen in. Ook prachtig. Veel liefs.