Universal Studio's Hollywood & shoppen - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Angela & Robert Jan - WaarBenJij.nu Universal Studio's Hollywood & shoppen - Reisverslag uit Santa Monica, Verenigde Staten van Angela & Robert Jan - WaarBenJij.nu

Universal Studio's Hollywood & shoppen

Door: RJ

Blijf op de hoogte en volg Angela & Robert Jan

18 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Santa Monica

Zondag 16 oktober
Vandaag heerlijk uitgeslapen. Voor het eerst deze vakantie dat we eigenlijk pas in de loop van de middag plannen hebben. Ook wel eens lekker! Tegen het einde van de ochtend stappen we de deur uit voor een ontbijtje (/brunch) bij de Starbucks. Deze zit op tien minuten lopen, prima dus. Rond kwart over één stappen we in de auto richting Universal Studio's Hollywood. We hebben een combiticket gescoord, wat betekent dat we vanaf twee uur het park in kunnen en ook de Horror Night mogen blijven.

We beginnen dus met de attracties die vanavond dicht zijn. Allereerst de Minions. Grappige attractie met 3D en simulatie effecten. Het park en ook de wachtrijen zijn leuk aangekleed en het is niet heel erg groot. Na de Minions gaan we naar de Studio Tram Tour. Deze Tour brengt ons met een treintje naar de backlot, waar de opnamestudio's, filmsets etc. te zien zijn. Zo rijden we bijvoorbeeld langs de studio waar de Amerikaanse The Voice wordt opgenomen. Ook rijden we o.a. door een filmset van een Westernstadje, New York, een Europees stadje, een neergestorte Boeing en decorstukken uit Jurassic Park en The Fast & The Furious en langs Wisteria Lane uit Desperate Housewives. Ondertussen stoppen we voor verschillende 'shows'. De eerste is de grootste 3D animatie ter wereld, een 360 graden 3D show van King Kong. De hele tram wordt heen en weer geschud, best gaaf! Verder krijgen we een stukje 'Jaws' te zien, een vloedgolf in een Mexicaans stadje, een aardbeving in de metro van San Francisco en een 3D show van The Fast & The Furious. Na een uur is de Tour afgelopen. Dan pakken we nog een stukje Harry Potter mee. Hiervan is een heel dorp gebouwd, inclusief het kasteel Zweinstein. Supergaaf gemaakt en de attractie door dit kasteel is ook weer erg gaaf! Verder staan we af en toe verbaasd naar een paar diehard fans te kijken die helemaal in Harry Potter kleding/mantels rondlopen.

Inmiddels beginnen de meeste attracties te sluiten en zoeken de dagbezoekers de uitgang op. Wij gaan even wat eten en zijn benieuwd naar de avond. Stiekem toch ook wel een beetje spannend. 's Avonds zijn er zeven creepy mazes met verschillende thema's, scare zones met als thema 'The Purge' (enge actie/horrorfilm) en de spannendste attracties zijn open. We beginnen in de backlot, in een deel waar we vanmiddag met de Studio Tram Tour zijn langs gereden. Erg gave setting, zo in een decor van een stad. We doen hier drie mazes (American Horror Story, Freddy vs Jason en Krampus). In kleine groepjes slinger je door een supereng decor met allerlei scareactors die je de stuipen op het lijf jagen. Eng verkleed, met nepwapens of juist heel onschuldig maar tegelijk erg creepy. Ze duiken aan alle kanten op, door luiken, deuren, spiegels en om hoekjes. Er komt er zelfs een achter een douchegordijn vandaan. Ondertussen is alles spooky verlicht en wordt er enge muziek afgespeeld. Supergaaf en vaak ook echt heel eng. Angela gilt regelmatig en knijpt de arm van RJ fijn en ook RJ roept af en toe iets in niet de meest nette bewoordingen. Toch echt heel cool om dit mee te maken. Onderweg naar een ander deel van het park (de lowerlot) lopen we door twee scare zones. Ook erg gaaf gemaakt en spannend, maar doordat dit in de open lucht is en je met meer mensen loopt toch wat minder eng. Toch ook nu af en toe gegil of geschreeuw. Vooral de mannen die met kettingzagen uit de rook op je af komen gerend, doen het goed wat dat betreft.

In de lowerlot doen we drie attracties (Return of the Mummy, Transformers en Jurassic Parc) die ook allemaal weer erg leuk zijn. De twee mazes hier skippen we vanwege de lange wachtrij. Het is nog volle bak vanavond in het park. Daarna gaan we door maar de upperlot, het bovenste deel van het park waar we vanmiddag ook zijn begonnen. Hier doen we weer een maze, de Terror Tram. We stappen in dezelfde tram als waar we vanmiddag de Studio Tram Tour mee hebben gedaan. Dit keer alleen wel wat spannender! Het verhaal gaat over een ontspoorde clown die z'n toevlucht heeft genomen in de backlot van Universal, waarna ook andere ontspoorde clowns daar zijn gaan wonen. Voor de kenners: het verhaal van deze maze is bedacht door Eli Roth (regisseur van o.a. de horrorfilm Hostel). We verwachten dat deze maze wat minder eng is dan de andere, omdat we 'veilig' in de tram zitten. Maar als we de eerste creepy clown langs de weg zien staan, stopt de tram en wordt er gezegd dat we uit moeten stappen en verder moeten lopen... Oeps. Ook dit is weer een superenge maze, met allerlei creepy clowns die op ons af komen met kettingzagen, knuppels, messen etc. En ook weer een eng decor. We lopen tussen de neergestorte Boeing door, waarvan met allerlei decorstukken, verlichting en rookmachines een creepy tafereeltje is gemaakt. Na het nodige gegil en gescheld komen we weer bij de tram aan die ons terugbrengt. Dan gaan we naar een show van de Jabbawockeez, een bekende Amerikaanse dansgroep die speciaal voor de Horror Nights een show geeft in Universal. Ze staan normaal alleen in het MGM in Las Vegas. Een erg leuke en knappe danceshow!

Tot slot lopen we nog door twee scarezones van The Purge, waarvan een hele lange. Ook weer mooi gemaakt en we schrikken ons weer een paar keer kapot. RJ springt zelfs een keer half de lucht in als er iemand om een hoekje met een kettingzaag op z'n been af komt. Moe en voldaan lopen we tegen half één het park uit en pakken we de auto terug naar ons plekje in Santa Monica. We hebben het overleefd ;)

Maandag 17 oktober
Ook vandaag starten we weer lekker rustig op en scoren we weer een ontbijtje bij de Starbucks. Daarna rijden we naar de Citadel, een grote outlet. Hier shoppen we vooral wat Amerikaanse merken bij elkaar, zoals vier paar All Stars, een Nike sportoutfit voor RJ en een Levi's spijkerbroek voor Angela. Na ook nog wat te hebben gegeten rijden we weer terug en kletsen we nog wat met onze gastvrouw. Die hadden we tot nu toe nog niet gezien, terwijl we toch in haar huis verblijven :) toch een leuk concept, dat Airbnb. Ze geeft aan dat ze vannacht een beetje bezorgd was, omdat ze ons helemaal niet thuis had horen komen. Maar ze was blij dat het allemaal goed ging en vond het gaaf dat we naar de Horror Night waren geweest. Daarna lekker naar bed. Morgen een stranddagje voor de boeg! De temperaturen gaan de komende dagen weer stijgen naar 30 graden en er wordt veel zon voorspeld. Lekker vooruitzicht dus!

• 18 Oktober 2016 - 19:59

Jan En Suzanne:

Dat zijn wel enge dingen die jullie meegemaakt hebben. Zo houden jullie het wel heel afwisselend. Fijn dat er nog een paar stranddaagjes aan komen. Dat is ook wel even lekker. Hier is het erg regenachtig op het moment. Dus geniet er nog maar van!:)