The Pacific Coast - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Angela & Robert Jan - WaarBenJij.nu The Pacific Coast - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Angela & Robert Jan - WaarBenJij.nu

The Pacific Coast

Door: Angela

Blijf op de hoogte en volg Angela & Robert Jan

28 September 2016 | Verenigde Staten, Monterey

Maandag 26 september
Na opnieuw erg vroeg wakker te zijn (zo fijn die jetlag) pakken we onze spullen om vandaag echt aan onze roadtrip te gaan beginnen. Eerst weer dat heerlijke Amerikaanse ontbijt. Ondertussen wordt er op tv verteld dat er een soort weeralarm (red flag) is omdat het vandaag "bloody hot" gaat worden. Verder zijn de Amerikanen vooral druk met het eerste presidentsdebat dat vanavond is. Tijdens het uitchecken pakken we op de tv nog net even een live achtervolging van een gestolen auto mee, typisch Amerikaans.

We zijn nog geen 5 minuten onderweg of we staan alweer in de file. Het lijkt wel alsof er op elk willekeurig tijdstip file staat in LA. Met een half uur vertraging komen we aan in Santa Monica en daar vandaan rijden we naar Malibu. Daar staan ontzettend mooie huizen direct aan het strand. Op de pier hebben we een prachtig uitzicht. Ondertussen is de temperatuur opgelopen naar 100 graden Fahrenheit (ca. 39 graden Celsius) lekker warm dus.
Nu we het drukke LA hebben verlaten durft Angela het ook aan om zich in een Amerikaanse bak in het verkeer te begeven. Na even oefenen op de parkeerplaats (het was de eerste keer in een automaat) rijden we verder richting Santa Barbara. Onderweg hebben we een prachtig uitzicht over de kustlijn. Ook in Santa Barbara is een hele mooie pier waar we lekker een hapje hebben gegeten. Het was er echt ontzettend warm en daarom besloten we maar niet meer het stadje zelf in te gaan. Wel nog een aantal zeeleeuwen kunnen spotten vanaf de pier.

Vanuit Santa Barbara rijden we naar Solvang, een klein dorpje met een Deense uitstraling. Leuk om even rond te lopen en allemaal Deense huisjes te zien. We rijden door naar Pismo Beach waar we zullen overnachten. Nog net op tijd om op het strand neer te ploffen en te genieten van een prachtige zonsondergang.
We willen vanavond even wat anders dan een fastfood restaurant en hebben op Tripadvisor een leuk tentje gevonden. Ter plekke blijkt ook dit een MC Donalds achtig systeem te zijn, maar het eten smaakte prima! Trouwens.. Alle clichés zijn waar: veel Amerikanen zijn ontzettend dik, op elke hoek zit een MC Donalds of iets soort gelijks en een normale portie eten bestellen is geen optie.

Dinsdag 27 september
Vandaag rijden we verder over de Highway 1. Het rijden in zo'n grote automaat bevalt Angela zo goed dat ze het liefst alleen nog maar zelf wil rijden. Onderweg hebben we direct weer prachtige uitzichten. Onze eerste stop is in Morro Bay, daar staat een gigantische rots in het water: Morro Rock. Dit is een beschermd natuurgebied waar volgens de reisgidsen duizenden vogels op leven. Wij hebben overigens geen één vogel gezien... Wel weer een grote groep zeeleeuwen gezien. We rijden verder naar Hearst Castle, een ontzettend groot landhuis op een heuvel met uitzicht op de kust. Voor we het weten hebben we een rondleiding geboekt waarvan we ons enkele minuten later afvragen of dat wel zo'n goed idee was. Met een busje vertrekken we de bergen in op weg naar "the enchanted house". Onderweg valt er weer genoeg moois te zien. Boven aangekomen staat een enthousiaste dame ons al op te wachten. We krijgen een rondleiding door slechts een fractie van het hele landgoed. Mooi om te zien maar de rondleiding had van ons best iets korter mogen duren.
Als we onze weg vervolgen ligt er een paar mile verderop een zeeolifanten kolonie te zonnen op het strand. Erg grappig om te zien. We rijden flink wat kilometers langs de kust en zien de meest prachtige uitzichten, we stoppen regelmatig even om extra te kunnen genieten. Zo ook bij de McWay Falls, een mooie baai waar een waterval in zee loopt.

Tijdens de lunch vertelt een groepje Amerikanen ons dat er momenteel weer een bosbrand is in de bergen, onderweg zien we ook regelmatig een bordje dat er delen zijn afgesloten, maar gelukkig hebben we er verder niks van mee gekregen.
Tijdens de laatste kilometers van de Highway 1: de Big Sur, komen de wolken vanaf de Pacific naar de kust. Op sommige momenten rijden we boven de wolken, vervolgens tussen de wolken en dan weer volledig in de zon, bijzonder om mee te maken.

We komen aan in Monterey waar we zullen overnachten. Voordat we naar het hotel gaan rijden we eerst nog even naar de pier en Fisherman's Warf. De temperatuur is hier een flink stuk lager dus dat is wel even wennen. Opnieuw erg veel zeeleeuwen te zien. We eten bij een leuk restaurantje waar we voor ons gevoel voor het eerst weer een normale maaltijd eten. Genieten!
Vannacht slapen we in een super schattig hotelletje. We hebben zelfs een open haard.

Morgen rijden we het laatste gedeelte Highway 1 en gaan we verder richting San Francisco waar we tot zaterdag zullen blijven.

We genieten volop.
Tot de volgende keer!

• 28 September 2016 - 10:19

Jan En Suzanne:

Wat een hoop verschillende indrukken! Prachtig hoor. Dus Angela vindt het wel leuk om in jullie car te rijden. Nou Robert Jan dan kunnen jullie overleggen wie er nu weer aan de beurt is. Leuk ook die zeeleeuwen en zeeolifanten. Hoop dat jullie lekker slapen in jullie hotelletje. Goede reis verder. Liefs van ons

• 28 September 2016 - 10:50

Aart En Rita:

Mooi verhaal hoor. En prachtige foto`s. Leuk om te lezen wat jullie meemaken.

• 28 September 2016 - 18:16

Jennifer:

Klinkt als een super vakantie! En mooie foto's zeg! Jullie genieten daar volop volgens mij :) Veel plezier nog daar! Liefs Jennifer

• 29 September 2016 - 15:06

Susanne:

Wat een leuk verhaal en super leuke foto's! Lekker genieten. :) Ik ben benieuwd naar jullie volgende verslag! Liefsx

Heeeerlijk verhaal om te lezen! Super leuk, alles klinkt onwijs tof.
    De foto's erbij maken jullie verhaal helemaal compleet, het lijken wel foto's vanuit een film!